Mobil menü ikon
Gyengénlátó Változat

Tisztségviselők

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

Alpolgármesterek

Hegedűs Zoltán
alpolgármester
polgármesteri jogkörben

Tel: +36 (62) 530-120
Fax: +36 (62) 530-192
E-mail: hegeduszoltan##kukac##hodmezovasarhely.hu

Dr. Kószó Péter
alpolgármester

Tel: +36 (62) 530-146
Fax: +36 (62) 530-192
E-mail: koszopeter##kukac##hodmezovasarhely.hu

A Közgyűlés a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére az SzMSz-ben meghatározott számú alpolgármestert választ.

Az alpolgármesterek feladatai - külön kiadott polgármesteri rendelkezések alapján - a következők:

  • ellátják - külön polgármesteri rendelkezés szerint - a polgármester által rájuk bízott feladatokat,
  • koordinálják a feladatkörükbe tartozó bizottságok munkáját, végzik a Közgyűléstől, és a polgármestertől kapott feladatokat,
  • kapcsolatot tartanak más önkormányzati, valamint állami és társadalmi szervekkel,
  • felelősek a Közgyűlés és a bizottságok elé kerülő saját feladataikkal összefüggő előterjesztések határidőben történő elkészítéséért, a hozott határozatok végrehajtását figyelemmel kísérik, mulasztás észlelése esetén kezdeményezik a jegyző intézkedését,
  • meghatalmazás alapján, annak keretei között képviselik a Közgyűlést,
  • havonta ügyfélfogadást tartanak,
  • távollétében és akadályoztatása esetén helyettesítik a polgármestert,
  • részt vesznek a Megyei Jogú Városok Szövetségének kulturális, közművelődési tevékenységében,
  • rendszeres kapcsolatot tartanak a Nemzetiségi Önkormányzatok munkáját közvetlenül figyelemmel kísérő képviselővel,
  • az ágazati önkormányzati intézmények vezetőivel szükség szerint megbeszélést tartanak,
  • feladatkörükben gyakorolják - a polgármester eltérő rendelkezése hiányában - a kiadmányozás jogát,
  • felügyelik a hivatalnál folyó közhasznú foglalkoztatást,
  • képviselik az önkormányzatot a Csongrád Megyei Munkaügyi Tanácsban,
  • rendszeres kapcsolatot tartanak a Munkaügyi Központ Kirendeltségével,
  • szükség szerint részt vesznek a Megyei Területfejlesztési Tanács működésében,
  • felügyelik a Népjóléti Csoport tevékenységét, az önkormányzat egészségüggyel, illetve családpolitikával kapcsolatos feladatait, e körben a polgármester akadályoztatása esetén kiadmányozzák a szükséges határozatokat, egyéb kiadmányokat,
  • felügyelik a közhasznú foglalkoztatottakra vonatkozó ügymenetet, a polgármester akadályoztatása esetén e körben kiadmányozzák a munkaszerződéseket és az egyéb kapcsolódó adminisztrációt,
  • kapcsolatot tartanak a Megyei Jogú Városok Szövetségével, végzik az ezzel összefüggő koordinációt,
  • szükség szerint értekezletet tartanak az érintett szervezeti egység vezetők részvételével,
  • önkormányzati tulajdonú cégek vezetőivel szükség szerint konzultálnak,

Azon alpolgármester, akit nem a képviselőtestület tagjai közül választottak, nem tagja a képviselőtestületnek, a polgármestert a képviselőtestület elnökeként nem helyettesítheti, de a képviselőtestület ülésein tanácskozási joggal részt vesz. Jogállására egyebekben a képviselőtestület tagjai közül választott alpolgármesterre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

Jegyző

 

dr. Korsós Ágnes
címzetes főjegyző

Tel: +36 (62) 530-159
Fax: +36 (62) 530-192
E-mail: jegyzo##kukac##hodmezovasarhely.hu

A jegyző a Közös Hivatal vezetője, aki szakmailag felelős a Hivatal működéséért, az ügyek operatív, konkrét megoldásáért. Tevékenysége során felelős a köz érdekeinek megfelelő, törvényes, szakszerű, pártatlan és igazságos, színvonalas ügyintézés szabályainak megfelelő eljárásáért.

A jegyző feladatai különösen:

  • ellátja a Közös Hivatal belső szervezeti egységei útján a jogszabály által hatáskörébe utalt hatósági feladatköröket,
  • javaslatot készít a polgármesternek a Közös Hivatal belső szervezeti tagozódására, munkarendjére, az ügyfélfogadás rendjére,
  • szabályozza a kiadmányozás rendjét jogszabály által hatáskörébe utalt ügyekben,
  • gyakorolja a munkáltatói jogokat a hivatal köztisztviselői tekintetében, a következő esetekben a polgármester egyetértésével: kinevezés, vezetői megbízás, vezetői megbízás visszavonása, felmentés, jutalmazás,
  • irányítja a köztisztviselők továbbképzését,
  • koordinálja és ellenőrzi a Közös Hivatal belső szervezeti egységeiben folyó munkát,
  • szükség szerint a szervezeti egységek vezetőinek értekezletet tart.
  • gondoskodik a Közös Hivatalnál a belső ellenőrzés kialakításáról és a működéshez szükséges források biztosításáról a jegyző

Aljegyző

dr. Végh Ibolya
aljegyző
Tel: +36 (62) 530-152
Fax: +36 (62) 530-179
E-mail: veghibolya##kukac##hodmezovasarhely.hu

Feladatait a jegyző irányításával látja el. Az aljegyző a jegyző távolléte esetén annak teljes jogkörű helyettese, ennek megfelelően ellátja a helyettesítés során felmerülő feladatokat.

Az aljegyző e feladatának ellátása mellett ellátja a Közös Hivatal munkamegosztása szerint elkülönült, rábízott irodák felügyeletével kapcsolatos feladatokat. A jegyző és az aljegyző akadályoztatása esetén, a jegyzői feladatokat a jegyző által írásban adott eseti meghatalmazásnak megfelelően az ezzel megbízott köztisztviselő látja el.

Eseménynaptár

Közelgő események

Dr. Sánta Sándor festménykiállítás 2017. december 18. 12:00 - 2018. január 28. 00:00
Az Alföld művészete - kezdetektől napjainkig 2018. január 1. - 2018. december 31.
A látványos raktár: butella, motolla, behívótábla 2018. január 1. - 2018. december 31.
Hétköznapok Vénuszai 2018. január 1. - 2018. december 31.

Választás 2018

Időközi polgármester-választás 2018

Országgyűlési választás

Országgyűlési Választás 2018

Online időpontfoglalás

Online időpontfoglalás

Álláslehetőségek

Álláslehetőségek

Városi mobilapp

Városi mobilapp