Szervezeti felépítés
Szervezeti felépítés
ugrás az oldal tetejérePolgármesteri Hivatal
Az 1990. szeptember 30-án hatályba lépett Önkormányzati törvény értelmében a megszűnő tanács és szervei jogutóda, a választással létrejött önkormányzat, amely egységes hivatalt hoz létre Polgármesteri Hivatal elnevezéssel.
Az egységes Polgármesteri Hivatal, mint költségvetési intézmény önálló jogi személy, egységességét a munkamegosztás tagolhatja, a munkamegosztással kialakuló egységek azonban nem rendelkeznek jogi önállósággal.
A Polgármesteri Hivatal kettős feladatkört tölt be. Mint a képviselő-testület hivatala gondoskodik a testületi ülések előkészítéséről, a hozott döntések végrehajtásáról, az ezekkel kapcsolatos valamennyi feladat ellátásáról, a képviselő-testület és a polgármester feladat és hatáskörébe utalt ügyek döntésre előkészítéséről. E mellett ellátja a jegyzői feladat és hatáskörbe utalt valamennyi - a megyei jogú városi státusból adódó - tevékenységet és bizonyos területek vonatkozásában többletfeladatokat. Például, az okmányok-, az építési hatósági ügyek-, a gyámhatóság és gyámhivatal tekin-tetében körzetközponti feladatokat, stb.
A Hivatal több szervezeti átalakulás eredményeként, jelenleg az alábbi munkamegosztás szerinti tagolódás alapján látja el feladatait.
A szervezeti ábrát követően az egyes területek elérhetősége, és az ott foglalkoztatottak bemutatkozása található.
A Polgármesteri Hivatal kollégáinak elérhetőségeit az alábbi hivatali telefonkönyvben érheti el: Hivatali telefonkönyv
ugrás az oldal tetejéreTisztségviselők
ugrás az oldal tetejéreHódmezővásárhely Megyei Jogú Város Polgármestere
![]() |
Dr. Márki-Zay Péter Tel: +36 (62) 530-117 |
A polgármester feladatát és hatáskörét az Ötv., Mötv., más törvények és egyéb jogszabályok - ideértve Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzatának és Szerveinek egységes szerkezetben foglalt Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2014. (XI.19.) önkormányzati rendeletét, amelynek jelen ügyrend a mellékletét képezi - határozza meg.
A polgármester képviseli a Közgyűlést, előterjeszti a Közgyűlés munkatervét, összehívja és vezeti a Közgyűlés üléseit, beszámol az átruházott hatáskörök gyakorlásáról, gondoskodik az interpellációk nyilvántartásba vételéről, figyelemmel kíséri megválaszolásukat, segíti a képviselők munkáját. Aláírja a Közgyűlés rendeleteit, valamint a Közgyűlés üléseiről készített jegyzőkönyvet, ellenőrzi a Közgyűlés határozatainak végrehajtását.
A polgármester intézkedik a Közgyűlés bizottságainak jelzése alapján, ha a Közös Hivatal tevékenységében a Közgyűlés álláspontjától, céljaitól való eltérés az önkormányzati érdekek sérelmét eredményezi, vagy a szükséges intézkedés elmulasztását észleli. Indítványozhatja a Közgyűlésnek a bizottságaira átruházott hatáskörök visszavonását, ha megállapítja, hogy a bizottság hatáskörébe tartozó ügyben 30 napon belül érdemben nem intézkedett.
Igénye szerint betölti - a 2011. évi CXCIX. törvényben és az SzMSz-ben szabályozott módon - a tanácsadói munkaköröket, és az erre alkalmazott dolgozókat a Közös Hivatalban foglalkoztatja.
A Közös Hivatal működésével kapcsolatos fontosabb feladatai:
- egyetértési jogot gyakorol a Közös Hivatal köztisztviselői kinevezése, vezetői megbízása, felmentése, vezetői megbízás visszavonása, jutalmazása tekintetében,
- figyelemmel kíséri a város közoktatási koncepciójában foglaltak realizálását,
- az alpolgármesterek útján ellátja az egyes szervezeti egységek általános irányítását,
- szükség szerint értekezletet tart az érintett szervezeti egységvezetők részvételével,
- szükség szerint, de évente legalább 1 alkalommal a Közös Hivatal dolgozói részére munkaértekezletet tart, értékeli a hivatal munkáját, ismerteti az adott időszakban tárgyalt fontosabb ügyeket, a hozott döntéseket, az időszerű feladatokat,beszámoltatja a jegyzőt,
- felügyeli az önkormányzati rendezvények szervezésével kapcsolatos feladatok teljesítését, a reprezentációs keret felhasználását,
- tulajdonosi képviseletet lát el felhatalmazás alapján az önkormányzati tulajdoni résszel rendelkező társaságoknál,
- rendszeres kapcsolatot tart az Önkormányzat számlavezető bankjával, közreműködik a szabad pénzeszközök lehető legnagyobb hozamra történő elhelyezésében,
- koordinálja az Önkormányzat lakáspolitikai koncepciójának kidolgozását, felügyeli annak végrehajtását.
A Közös Hivatal létrehozására kötött megállapodásban foglaltak szerint illetik jogkörök Mártély Község polgármesterét a Közös Hivatal működése tekintetében.
Alpolgármesterek
![]() |
dr. Kis Andrea Tel: +36 (62) 530-180 |
![]() |
dr. Berényi Károly Tel: +36 (30) 277-6085 |
A Közgyűlés a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére az SzMSz-ben meghatározott számú alpolgármestert választ.
Az alpolgármesterek feladatai - külön kiadott polgármesteri rendelkezések alapján - a következők:
- ellátják - külön polgármesteri rendelkezés szerint - a polgármester által rájuk bízott feladatokat,
- koordinálják a feladatkörükbe tartozó bizottságok munkáját, végzik a Közgyűléstől, és a polgármestertől kapott feladatokat,
- kapcsolatot tartanak más önkormányzati, valamint állami és társadalmi szervekkel,
- felelősek a Közgyűlés és a bizottságok elé kerülő saját feladataikkal összefüggő előterjesztések határidőben történő elkészítéséért, a hozott határozatok végrehajtását figyelemmel kísérik, mulasztás észlelése esetén kezdeményezik a jegyző intézkedését,
- meghatalmazás alapján, annak keretei között képviselik a Közgyűlést,
- havonta ügyfélfogadást tartanak,
- távollétében és akadályoztatása esetén helyettesítik a polgármestert,
- részt vesznek a Megyei Jogú Városok Szövetségének kulturális, közművelődési tevékenységében,
- rendszeres kapcsolatot tartanak a Nemzetiségi Önkormányzatok munkáját közvetlenül figyelemmel kísérő képviselővel,
- az ágazati önkormányzati intézmények vezetőivel szükség szerint megbeszélést tartanak,
- feladatkörükben gyakorolják - a polgármester eltérő rendelkezése hiányában - a kiadmányozás jogát,
- felügyelik a hivatalnál folyó közhasznú foglalkoztatást,
- képviselik az önkormányzatot a Csongrád Megyei Munkaügyi Tanácsban,
- rendszeres kapcsolatot tartanak a Munkaügyi Központ Kirendeltségével,
- szükség szerint részt vesznek a Megyei Területfejlesztési Tanács működésében,
- felügyelik a Népjóléti Csoport tevékenységét, az önkormányzat egészségüggyel, illetve családpolitikával kapcsolatos feladatait, e körben a polgármester akadályoztatása esetén kiadmányozzák a szükséges határozatokat, egyéb kiadmányokat,
- felügyelik a közhasznú foglalkoztatottakra vonatkozó ügymenetet, a polgármester akadályoztatása esetén e körben kiadmányozzák a munkaszerződéseket és az egyéb kapcsolódó adminisztrációt,
- kapcsolatot tartanak a Megyei Jogú Városok Szövetségével, végzik az ezzel összefüggő koordinációt,
- szükség szerint értekezletet tartanak az érintett szervezeti egység vezetők részvételével,
- önkormányzati tulajdonú cégek vezetőivel szükség szerint konzultálnak,
Azon alpolgármester, akit nem a képviselőtestület tagjai közül választottak, nem tagja a képviselőtestületnek, a polgármestert a képviselőtestület elnökeként nem helyettesítheti, de a képviselőtestület ülésein tanácskozási joggal részt vesz. Jogállására egyebekben a képviselőtestület tagjai közül választott alpolgármesterre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
Jegyző
![]() |
dr. Tatár Zoltán Tel: +36 (62) 530-100 |
A jegyző a Közös Hivatal vezetője, aki szakmailag felelős a Hivatal működéséért, az ügyek operatív, konkrét megoldásáért. Tevékenysége során felelős a köz érdekeinek megfelelő, törvényes, szakszerű, pártatlan és igazságos, színvonalas ügyintézés szabályainak megfelelő eljárásáért.
A jegyző feladatai különösen:
- ellátja a Közös Hivatal belső szervezeti egységei útján a jogszabály által hatáskörébe utalt hatósági feladatköröket,
- javaslatot készít a polgármesternek a Közös Hivatal belső szervezeti tagozódására, munkarendjére, az ügyfélfogadás rendjére,
- szabályozza a kiadmányozás rendjét jogszabály által hatáskörébe utalt ügyekben,
- gyakorolja a munkáltatói jogokat a hivatal köztisztviselői tekintetében, a következő esetekben a polgármester egyetértésével: kinevezés, vezetői megbízás, vezetői megbízás visszavonása, felmentés, jutalmazás,
- irányítja a köztisztviselők továbbképzését,
- koordinálja és ellenőrzi a Közös Hivatal belső szervezeti egységeiben folyó munkát,
- szükség szerint a szervezeti egységek vezetőinek értekezletet tart.
- gondoskodik a Közös Hivatalnál a belső ellenőrzés kialakításáról és a működéshez szükséges források biztosításáról a jegyző
Aljegyző
Az aljegyző e feladatának ellátása mellett ellátja a Közös Hivatal munkamegosztása szerint elkülönült, rábízott irodák felügyeletével kapcsolatos feladatokat. A jegyző és az aljegyző akadályoztatása esetén, a jegyzői feladatokat a jegyző által írásban adott eseti meghatalmazásnak megfelelően az ezzel megbízott köztisztviselő látja el.Feladatait a jegyző irányításával látja el. Az aljegyző a jegyző távolléte esetén annak teljes jogkörű helyettese, ennek megfelelően ellátja a helyettesítés során felmerülő feladatokat.
Országgyűlési képviselő
ugrás az oldal tetejéreOrszággyűlési képviselői iroda:
Cím: 6800 Hódmezővásárhely, Bajcsy-Zs. E. u. 2.
Levelezési cím: 6801 Hódmezővásárhely, Pf.: 333
Tel: +36 (62) 999-040
E-mail: titkarsag@lazarjanos.hu
Weboldal: www.lazarjanos.hu
Facebook: https://hu-hu.facebook.com/lazarjanosfidesz
Országgyűlési képviselő:
![]() |
Születési név: | Lázár János |
Születési hely, idő: | Hódmezővásárhely, 1975. február 19. | |
Családi állapot: | nős, felesége Megyeri Zita Két fiúgyermekük van Lázár János Boldizsár (2004.) és Lázár Zsigmond Bertalan (2009.) |
VÉGZETTSÉG
1993 - 1999 | József Attila Tudományegyetem Állam-és Jogtudományi Kar, Szeged |
1989-1993 | Bethlen Gábor Református Gimnázium, Hódmezővásárhely |
NYELVISMERET
Német
Angol
SZAKMAI PÁLYA
2014 - 2018 | Miniszterelnökség, Miniszterelnökséget vezető miniszter |
2012 - 2014 | Miniszterelnökség, Miniszterelnökséget vezető államtitkár |
2010 - 2012 | A FIDESZ-Magyar Polgári Szövetség országgyűlési képviselőcsoportjának frakcióvezetője |
2006 - 2010 | Magyar Országgyűlés Honvédelmi és Rendészeti Bizottság, elnök |
2006 - 2010 | FIDESZ-Magyar Polgári Szövetség és a Kereszténydemokrata Néppárt, Védelmi Kabinet Vezető |
2004 - 2006 | Magyar Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottság, tag |
2004 - 2006 | Magyar Országgyűlés Európai Unió Régiók Bizottsága, tag |
2003 - 2004 | Magyar Országgyűlés Európai Unió Régiók Bizottsága, tag |
2005 - | FIDESZ-Magyar Polgári Szövetség, Csongrád Megyei Elnök |
2002 - 2004 | Magyar Köztársaság Országgyűlése, jegyző |
2002 - 2012 | Polgármester, Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata |
2002 - | Országgyűlési képviselő |
1999 - | Magyar Köztársaság Országgyűlése, személyi titkár |
1998 - | Kampányfőnök, országgyűlési és polgármesteri választások, Csongrád megye, 6. sz. választókörzet |
1997 - | Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal, személyi titkár |
1995 - | Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal, jogi gyakornok |
CIVIL SZERVEZETBEN BETÖLTÖTT TAGSÁGOK
2004 - 2010 | Hódmezővásárhelyi Ótemplomi Református Egyházközség Presbitere |
2003 - 2012 | Gorzsai Mezőgazdasági Zrt. Igazgatótanácsi tag |